1.a vinder af fodboldturneringen på BG!

Dramatisk finale i årets fodboldturnering.

Fodboldturneringen vundet af 1.a!

Fredag d. 31/10 blev semifinaler og finalen i BGs fodboldturnering afgjort i ugens suverænt vådeste og koldeste vejr. Alligevel valgte en stor del af deltagerne i fredagscafeen at overvære især semifinalerne.

I den ene mødte et desværre ikke helt fuldtalligt lærerhold 2.a. Kampen demonstrerede lærernes overlegne overblik, fantastiske fightervilje og utrættelige rutine, der betød, at de to gange indhentede forspring og langt hen i 2. halvleg holdt uafgjort mod deres hurtigere modstandere.

Men da kampens spiller, Rasmus Kamper, efter en solotur scorede sikkert, begyndte de trætte ben at trække veksler på turneringens ældste hold og nederlaget kom stille og roligt til sidst.

I den anden semifinale spillede "opkomlingene" fra 1.a mod de rutinerede fra 3.b. Begge hold holdt hinanden i skak i det meste af kampen, som derfor endte uafgjort uden scoringer - selv efter forlænget spilletid. I straffesparkskonkurrencen misbrugte begge hold et forsøg i de to første forsøg, så det tredje forsøg bragte afgørelsen, da 3.b brændte deres forsøg. Kampen var nok turneringens moralske finale, og 1.a var jublende lykkelig bagefter, mens 3.b's spillere ikke var helt glade for 1.g'ernes indstilling til turneringens grundregel:
"BGs fodboldturnering baserer sig på fair play og sportslig optræden - og derfor dømmer klasserne selv kampene i respekt for hinanden "
Finalen blev meget dramatisk, da nogle spillere på begge hold troede, at de befandt sig til en kamp på samme had-niveau som El Classico, Liverpool mod Everton, eller Tottenham mod West Ham. I al fald blev turneringslederen nødt til at gribe ind og med rolig stemmeføring minde om, at turneringen ikke behøvede en vinder. Der faldt så lidt ro over gemytterne og 1.a vandt pga. to scoringer i kampen, men de vandt måske ikke så mange venner blandt deres modstandere. Derfor får de turneringens sidste fiduspris for "fair play", hvor turneringslederen vil hjælpe dem med at reparere lidt på deres omdømme.

Kagemænd og fiduspræmier udleveres ved en morgensamling, når skolens festsal atter kan anvendes.

Tidspunktet skal nok blive offentliggjort!

Vigtigste spillere for deres hold:

1.a: Rasmus
2.a: Rasmus
3.b: Lasse

Se billeder af arrangementet på facebook.

Skrevet af David Rich