På Brønderslev Gymnasium og HF glæder vi os altid til at tage imod elever i brobygning og introduktionskurser. Vi har et løbende samarbejde med vejlederne på grundskolerne for hele tiden at levere det bedste produkt, som lever op til vores gæsters forventninger.

Hvert enkelt brobygnings- og introforløb bliver særligt skræddersyet fx i forhold til, hvor mange elever der er på holdet, og hvor mange dage vi har til rådighed. Et forløb vil typisk være en blanding af særskilt undervisning for gæsterne, overværelse af undervisning i gymnasie- eller hf-klasser, møde med BG-elever og forskellige former for studievejledningsaktivitet. Når vi har morgensamlinger på skolen, deltager de også typisk i denne aktivitet.

Når man er i brobygning eller på introduktionskursus, handler det ikke kun om at få helt konkret viden om de uddannelser, vi tilbyder, men også om at få en oplevelse af, hvordan hverdagen og stemningen er på skolen. Derfor bestræber vi os altid på at sammensætte et program, der giver brobyggerne og introeleverne størst muligt indblik i livet på skolen samtidig med en række oplysninger om stx og hf.

Skulle der efter et overstået forløb på BG være spørgsmål eller tvivl, er man meget velkommen til at kontakte os.

Hvis der er brug for et individuelt tilrettelagt brobygningsforløb, kan vi også klare det.

Helt praktisk:

Alle brobygnings- og introduktionskursuselever møder på skolen kl. 08.10 i kantinen, hvorefter de hentes af en lærer og følges til undervisning. Skoledagen(e) slutter kl. 13.40.

Vores kantine har åbent hele dagen i skoletiden. Her kan man købe både kolde og varme retter.

Vi beder eleverne om at medbringe penalhus og papir.