HF Uniform

For dig, der ønsker action i hverdagen

Denne fagpakke har udover de obligatoriske fag fokus på valgfagene idræt B og psykologi C og er ideel til dig, som har en idrætsfaglig interesse og kan lide bevægelse og styrke, uden du behøver særlige forudsætninger.

Denne linje er tiltænkt dig, som bl.a. ønsker at arbejde som falckredder, politibetjent, fængselsbetjent eller vil arbejde i retsvæsenet, militæret eller ønsker at blive fysioterapeut.

Der vil i denne fagpakke blive arbejdet med sundhed, og kroppen vil være i centrum. Du vil blive udfordret både teoretisk og praktisk, og undervisningen vil ofte have en praktisk indgangsvinkel til skolearbejdet og vil til tider også foregå uden for skolens bygning. Der er mindre praktikforløb på hvert semester, hvor du bl.a. har mulighed for et par dage hos politiet samt udfordres en uge i militæret.

Sofie, 1.u:
"Jeg har valgt HF Uniform, da den passer perfekt til mig og mine fremtidsplaner. Jeg elsker at være aktiv og vil gerne være politibetjent. På Uniform-fagpakken har vi fokus på idræt, og skal i praktik hos politiet og militæret. Jeg ser frem til to gode år her på Brønderslev Gymnasium og HF."

Hjalte, 1.u:
"Hej - jeg hedder Hjalte, og jeg er 18 år gammel. Jeg går på HF Uniform og elsker at være aktiv. Det er fedt med så mange idrætstimer. Min plan er at blive fysioterapeut, men jeg ved det ikke helt endnu. Derfor er det ideelt at tage en uddannelse, der åbner mange døre.”

Links

Klik her og få et overblik over fagenes fordeling og dine mulige valgfag på denne fagpakke.

ug.dk kan du se, hvilke uddannelser du kan komme ind på, hvis du vælger denne fagpakke.

Klik her for at se fagpakkedesigneren. Her kan du se, hvilke uddannelser, du kan komme ind på med de 3 fagpakker.