Musik A og Engelsk A

Denne studieretning er for dig, der brænder for musik, kultur og formidling. Du vil på denne studieretning møde et kreativt studiemiljø, hvor det praktiske og teoretiske følges ad, og hvor undervisningen afspejler de tendenser, der har præget forskellige kulturer frem til i dag. Du skal naturligvis også være med til at påvirke og deltage i skolens musikliv.

Efter studentereksamen skal du måske læse medieproduktion, design, musik eller noget helt andet ....!

Selma, 3.c:
"Jeg har altid været glad for musik, og synes det er ret spændende, så da jeg hørte at man kunne have det som A-fag i 3 år var jeg helt sikker på, det var det, jeg ville. Det er ikke nødvendigt at kunne spille på noget i forvejen - man lærer det hen ad vejen! I timerne bruger vi både tid på at spille og synge, men også på at lytte til musik og analysere det."

Links

Du kan få et overblik over fagenes fordeling og dine mulige valgfag på denne studieretning her. Bemærk at alle grundforløb på stx er helt ens. Læs mere om grundforløbet her.

Studieretningsdesigneren kan du se, hvilke uddannelser du kan komme ind på, hvis du vælger denne studieretning. HUSK at angive 2. fremmedsprog, når du bruger Adgangskortet for at få et retvisende søgeresultat for, hvad en given studieretning giver adgang til.