På Brønderslev Gymnasium og HF er studievejledningen der for dig hele din tid her. I løbet af din gymnasietid vil du møde to forskellige vejledere, som har forskellige ansvarsområder i forhold til dig: Skolens egne studievejledere og vejlederen for Studievalg Danmark, Jannie Brunø, tlf. 9940 3908 eller mail jbr@slet-dette.studievalg.dk. Vi hjælper dig med de forskellige valg, du skal træffe, mens du går her og sammen med Studievalg Danmark guider vi dig til, hvad du kan uddanne dig til, når din eksamen er i hus.

Skolens egne studievejledere hjælper dig, fra du starter på gymnasiet, til du bliver student. Studievejlederne snakker med den enkelte elev gennem årene. Udover det har studievejlederne faste træffetider, hvor du altid er velkommen til at kigge forbi. Du kan se uden for døren til de 2 studievejlederes kontor og på Lectio, hvornår de træffes. Du kan altid sende en mail og lave en aftale uden for alm. træffetid, hvis du har brug for det. Hos os kan du fx komme og få hjælp i forbindelse med dit valg af studieretning eller valgfag.

I det hele taget kan du altid kigge forbi, hvis du har brug for en snak om stort eller småt. Vi har tavshedspligt, så det, vi snakker om, bliver imellem os. I særlige tilfælde er der også mulighed for at blive henvist til vores psykolog, Karen Andersen.

Studievalgsvejlederen ved alt, hvad der er værd at vide om videregående uddannelse og erhverv. Så book en samtale hos vores vejleder fra Studievalg Danmark, hvis du har brug for ideer til, hvad du skal efter gymnasiet. Der er gode råd at hente her.

Du kan få nyttig viden om adgangskrav til bestemte uddannelser, sabbatår efter gymnasiet osv. Studievalgsvejleder Jannie Brunø træffes på tlf. 9940 3908 eller e-mail jbr@slet-dette.studievalg.dk.