Biologi A og Kemi B

Denne studieretning er for dig, der interesserer dig for naturvidenskab og aktuelle emner i biologiens og kemiens verden. I denne studieretning er der fokus på de biologiske og kemiske processer, der foregår i kroppen, påvirker naturen og vores hverdag. Det kan f.eks. være omsætningen af fødevarer, lægemidler osv. En betydelig del af undervisningen vil være af eksperimentel karakter - i laboratoriet og ude i naturen.

Efter studentereksamen skal du måske læse til sygeplejerske, fysioterapeut, læge, agronom eller noget helt andet ...!

Freja, 2.a:
"Jeg har valgt biologi-kemi, fordi jeg synes at biologi er et meget spændende fag. Jeg interesserer mig meget for kroppen, og hvordan den fungerer og vil rigtig gerne arbejde med det i fremtiden. Med denne linje har jeg rig mulighed for det. Jeg kan rigtig godt lide, at vi i undervisningen både er i laboratoriet og ude i naturen og lave forsøg, så vi kommer lidt ud fra klasselokalet. Så denne studieretning er oplagt for mig.".

Links

Du kan få et overblik over fagenes fordeling og dine mulige valgfag på denne studieretning her. Bemærk at alle grundforløb på stx er helt ens. Læs mere om grundforløbet her.

Studieretningsdesigneren kan du se, hvilke uddannelser du kan komme ind på, hvis du vælger denne studieretning. HUSK at angive 2. fremmedsprog, når du bruger Adgangskortet for at få et retvisende søgeresultat for, hvad en given studieretning giver adgang til.