Science Akademi Nord

Hvordan fremstiller man yoghurt.

Science Akademi Nord er et akademi for unge med særlig interesse i naturvidenskab. Der er 20 elever med i akademiet. Eleverne kommer fra Hjørring Gymnasium og HF, Frederikshavn Gymnasium og HF, EUC Nord, HTX Frederikshavn, Dronninglund Gymnasium og Brønderslev Gymnasium og HF.

Den 1. oktober 2014 var eleverne samlet på BG, hvor temaet var ”Mælk og yoghurt”. Eleverne skulle fremstille yoghurt med yoghurtkultur. Yoghurtens kemi og fysik blev undersøgt. Det drejer sig bl.a. om måling af pH, vandbinding, viskositet og syregrad.

Der blev arbejdet ihærdigt med opgaverne - og der blev også tid til socialt samvær.

Det var spændende dag for eleverne, som ud over at stifte bekendtskab med fremstilling af yoghurt m.m. også kunne skabe netværk på tværs.

Se flere billeder på facebook.

Lærerne Anni Jensen og Hanne Gerlach stod for arrangementet.