Discgolf på NIH og BG

Ny discgolfbane i Brønderslev

PRESSEMEDDELELSE

Ny discgolfbane i Brønderslev – for alle.

Brønderslev Gymnasium og Nordjyllands Idrætshøjskole indvier den 17. marts 2015 en helt ny discgolfbane, som er placeret på de 2 institutioners adresser. Discgolf er en betegnelse for en sport, hvor man kaster en frisbee ud på et areal – og på samme måde som golf – skal få frisbeen til at ramme forskellige opsatte kurve på banen. Spillereglerne ligner meget regler for traditionelt golfspil.

På den nyanlagte bane er der 9 kurve, og banen er en af Nordjyllands få baner af denne karakter. Banen er anlagt på et meget stort grønt område, hvor både gymnasiets og idræthøjskolens grønne områder indgår. I praksis betyder det, at yderpunkterne går fra Nørregade i øst til Nordens Allé i vest.

Banen er blevet til på initiativ fra Henrik Taagaard, som er tidligere elev på NIH og nu driver Løkken Eventpark. Han har planlagt udformningen af banen og stillet udstyr til rådighed for de 2 institutioner.

Banen skal anvendes til undervisning af elever fra både idrætshøjskolen og gymnasiet, og samtidig kan banen bruges af eleverne i deres fritid. Ligeledes stilles banen til rådighed for offentligheden, det eneste dette kræver er, at spillerne har eget udstyr.

Gymnasiet og idrætshøjskolen har ved fælles hjælp etableret selve banen, og Rektor Per Knudsen og Forstander Ole Wille er enige om, at der har været tale om et rigtigt godt samarbejde, som det fremover vil være naturligt at fortsætte, hvis der dukker andre projekter op af fælles interesse.

Den officielle indvielse finder sted den 17. marts kl. 15.30 på Nordjyllands Idrætshøjskole, Parkvej 61, Brønderslev. Her vil elever og medarbejdere fra gymnasiet og idrætshøjskolen foretage indvielsen, og der vil være opvisning af erfarne spillere fra denne sportsgren.

Skrevet af Ole Wille, forstander på NIH og Per Knudsen, rektor på BG