Per Vers

Per Vers i Brønderslev Hallen

Fantastisk fællestime med rapperen Per Vers

Fredag d. 6. februar var alle 1.gere, 1.hfere og en enkelt 2.g klasse ovre i Brønderslev Hallen, sammen med 7.- 8 og 9.klasserne fra Søndergade skole, for at høre Per Vers.

Per Vers er en dansk rapper, som så sandelig kan finde ud af at bruge det danske sprog i alle tænkelige sammenhænge. Han vandt sidste år modersmål-prisen, og det forstår man i den grad! Han var ikke alene fantastisk til at bruge ordene, han mestrede også kunsten i at performe for andre. Fra han trådte op på scenen, og til han gik ud igen, kunne man mærke, at han virkelig brændte for det, han lavede, og han fik inddraget mange ting, så alle følte sig underholdt. Noget af det han lavede var at freestyle rappe, hvor han skulle bruge ordene ”chokolade” og ”dansk forfatterforening”. De to ord skulle han på en eller anden måde have flettet sammen, så det gav mening, og det gjorde han. Det i sig selv er imponerende.

Han viste også en lille film, som handlede om, at han skulle få syv sure mænd til at rappe og forhåbentlig få dem til at synes om rap. Det var ikke helt nemt, for de var alle meget imod rap, men til sidst fik han dem til at optræde på Roskilde Festival med deres eget nummer, og de udtalte, at de faktisk syntes, at det var sjovt. Det viser bare, at det han laver går ud til alle aldersgrupper og alle kan være med, for som han selv sagde, ”så er vi alle rappere, vi ved det bare ikke endnu.”

Skrevet af Katrine Lestang Mariegaard, 1.d