Samfundsfagscamp på BG

Samfundsfagscamp 2015

Mange innovative idéer blev diskuteret på årets samfundsfagscamp.

Der blev arbejdet koncentreret

Eleverne overnattede på BG

Den 16.-17. januar 2015 blev der endnu engang afholdt samfundsfagscamp på BG. Begivenhedens deltagere udgjordes af samtlige samfundsvidenskabelige klasser fra BG samt 5 lokale politikere fra hhv. Brønderslev, Hjørring og Jammerbugt kommune.

Formålet med campen var at komme op med forskellige, innovative løsningsforslag til selvvalgte velfærdsproblemer i Danmark. Disse forslag blev udarbejdet i grupper henover fredagen, hvilket selvfølgelig inkluderede fællesspisning og håndboldlandskamp på storskærm om aftenen. Om lørdagen blev de bedste idéer præsenteret for alle de deltagende, og den bedste præsentation blev udpeget af et særligt kompetent dommerpanel på ægte x-faktormanér.

De mange innovative idéer, som uden tvivl vil være med til at forbedre fremtidens velfærdsstat, blev ikke kun til for fornøjelsens skyld. Samfundsfagscampen var nemlig blot en optakt til den landsdækkende samfundscup, der leder op til finalen på Christiansborg til maj, hvor den bedste idé vil blive belønnet med 10.000 kr.

Det var dog ikke guldet, der fyldte BG's hårdtarbejdende samfundsfagselevers hoveder under campen. Visionen var uden tvivl at give et velovervejet bud på, hvorledes fremtidens velfærdsstat kunne forbedres - og det lykkedes!

Skrevet af Mille Mortensen, 3.c