Samfundscamp

Lokalpolitikere der deltog i campen

Samfundsfagselever på camp

Fra campen 2013

Fra fredag d. 16/1 kl. 15.00 til lørdag d. 17/1 kl. 12.00 gennemfører Brønderslev Gymnasium og HF den årlige samfundsfagscamp for skolens 2. og 3.g A-niveau samfundsfagselever.

Årets tema er velfærdssamfundets udfordringer med fokus på kommunernes velfærdsservice. Eleverne skal udarbejde konkrete forslag til, hvordan kommunerne kan tackle fremtidens velfærd med flere ældre, et faldende børnetal, stramme budgetter og måske flere krav fra borgerne.

Elevernes forslag indgår i den landsdækkende Samfundscup-konkurrence, hvor flere tusinde samfundsfagselever deltager. For at give eleverne et input starter campen op med en debat mellem 5 kommunalpolitikere:

Lene Hansen (S), Erik Ingerslev (F), Daniels Rugholm (C), Martin Bech (V) og Per Clausen (Ø).