1.a i Aalborg Zoo

Afrikansk vildhund, rød panda, kejserpingvin, asiatisk løve og mange flere spændende dyr blev undersøgt.

1a nv var i Aalborg Zoo´s skoletjeneste fredag d. 21. november 2014. Her fik eleverne et indblik i dyrenes verden, og hvordan forskellige dyrearter har forskellige måder at udnytte energien på.

Eleverne lærte om, hvad dyrene fodres med, hvordan de lever, adfærd, klima og aktivitetsniveau. Forskellige dyr blev undersøgt her i blandt en slange, en skægagame, en fugl, en rotte og en kakerlak.

Derefter skulle eleverne ud i zoo og finde et specifikt dyr, som de ville skrive en opgave om. Opgaven skulle omhandle dyrearten og dens måde at udnytte energien på. Her blev følgende arter udvalgt: afrikansk vildhund, rød panda, kejserpingvin, asiatisk løve, sumatra tiger, hokko og zebra.

Se flere billeder på facebook.

Skrevet af Anne Cathrine Mølby