Nye relationer og vind i håret - HF-elever på introtur!

Løkken strand

Bowling, lasergame, surfskole og vildmarkssauna var blot nogle af de sjove aktiviteter eleverne fra 1.o og 1.u lavede på deres introtur til Løkken.

2 elever fra 1.u på Løkken strand
Både og boards på Løkken strand
Elever fra 1.u på surfboards
3 elever fra 1.u på surfboard
Elever fra 1.o på tur
1.u på Løkken strand
2 lærere klar til at udlevere pizza til eleverne
Elever spiller kongespil
3 elever på introtur
Fællesbillede - alle 1.hf elever

Fra torsdag d. 19. august til fredag d. 20. august tog 1.o og 1.u på introtur til Løkken, hvor eleverne skulle rystes sammen både som klasse, årgang og toning. Teamlærerne havde forberedt et program fyldt med aktiviteter, hvis primære formål var at skabe godt humør, danne relationer og give oplevelser, som ville kunne huskes.

Løkken vandrehjem dannede rammerne for turen, hvor den smukke kystnatur og byens unikke stemning indkapslede områdets muligheder. Efter en formiddag med sociale aktiviteter på tværs af årgangen, vandrede 1.o mod Action House og 1.u mod stranden. 1.o’s program stod på bowling og lasergame, hvor der både blev tid til at hygge og grine samt intern konkurrence. Humøret var højt både til og fra Action House. 1.u skulle på surfskole og i vildmarkssauna ved stranden, hvor North Shore skulle lære eleverne at surfe på de vilde bølger i Vesterhavet.

Eleverne havde masser af gåpåmod og fandt hurtigt et fællesskab i at prøve grænser og hjælpe hinanden i det nye element. Mens de vandglade elever fangede bølger på deres surfboard, blev der tid til gåture, strandlege og røverhistorier, for dem som foretræk fast grund under fødderne.

Aftenen stod på pizza og pubquiz, hvor lærerne måtte se sig slået af de unges store viden indenfor moderne musik og film.

Vandrehjemmet tilbød desuden fri afbenyttelse af idrætsfaciliteter, så eleverne spillede både badminton og fodbold, gik i fitness og nød en dukkert i svømmehallen. På fællesarealerne blev der spillet diverse have- og brætspil og lærerne var altid klar på en dyst. Snakken gik på tværs af klasserne og eleverne udviste positiv engagement hele vejen igennem.

Alt i alt en introtur fyldt med glæde, godt humør og ikke mindst nye relationer og fællesskaber, som nu giver vores HF-elever en god og mindeværdig start på Brønderslev gymnasium og HF.

Hjertelig velkommen til 1.o og 1.u årgang 2021!

På vegne af teamlærerne i 1.o og 1.u

Iben Vejrum Ørsted