Idrætsdag på BG

Elever til boksning

Der blev afprøvet forskellige sportsgrene og dystet i sjove discipliner til BG's idrætsdag

Bowling

Golf

Idrætsdag 2018 - en fællesdag for alle på BG

Fredag den 31. august, årets sidste officielle sommerdag, var datoen for idrætsdag på Brønderslev Gymnasium og HF.

Hovedoverskriften for den traditionsrige idrætsdag er fysisk aktivitet og gode sociale relationer.

Dagen er altid bygget op omkring to halvlege; om formiddagen prøver eleverne forskellige aktiviteter ude i byens mange idrætsforeninger, og om eftermiddagen dyster klasserne på tværs af klasserne og årgange. Efter strabadserne blev bedst udklædte klasse og samlede vinder kåret.

Formålet med idrætsdagen er at give alle elever en oplevelse af idrættens mangfoldighed. Og det blev i år tydeligt med så forskellige discipliner som yoga, rugby, disco dans og kampsport, for blot at nævne et par stykker.

Den gode stemning fortsatte på skolen fordi 2.o havde lavet festlig fredagscafe - en god optakt til en begivenhedsrig weekend med Brønderslev Marked.