Corona-nedlukning i Nordjylland

4 uger med særlig corona-undervisning

Brønderslev Gymnasium og HF kører på halvt blus de næste 4 uger

Siden mandag har vi som en konsekvens af corona-nedlukningen kørt med halvt blus på Brønderslev Gymnasium og HF. I praksis betyder det, at vi har delt skolen op, således at 1g, 1hf og 2hf må komme på skolen i denne uge, mens 2g og 3g sidder hjemme på Teams – og så er det omvendt i næste uge. I uge 48 og 49 gentager vi modellen – og så håber vi, at vi må samle alle vores elever igen i uge 50.

Desværre er der jo elever, som bliver ekstra hårdt ramt – nemlig de elever, der bor uden for kommunegrænsen. Selv om det i forbindelse med nyheder om busdrift mv. igen og igen er blevet sagt, at eleverne må krydse kommunegrænserne i busserne, hjælper det ikke noget, for de må ikke komme i skole. Ansatte varetager derimod en ”kritisk funktion” – til gengæld måtte de (indtil i morges) ikke benytte busserne hen over grænserne…! Nu falder det hele stille og roligt på plads – lærerne må køre i bus, og eleverne er ved (igen) at finde sig til rette hjemme på Teams.

Vi har fået talt med alle klasser om, hvordan vi bedst muligt får det hele til at fungere, når nogle elever sidder derhjemme, og resten af klassen er samlet på skolen. Vi er sikre på, at alle tager et ansvar – både fagligt og socialt – i forhold til at få det til at fungere.

Vi tager en dyb indånding gennem mundbindet, spritter hænderne og kaster os ud i opgaven :-)